G R E E N A P P L E K U

GreenAppleKu

Thursday, June 2, 2011

Tiada perikemanusiaankah mereka ini?

Assalamualaikum sahabat2 bloggers,

Semalam, mylady surfing the net, then comes through satu site ni..cerita pasal pembuangan bayi..mylady nak buat posting tentang tu..tup2 tertido terus..hahaha..so, ni mylady nak kongsikan dengan sahabat2 semua...

Kerap kali kita dengar dan baca didalam surat khabar - bayi di jumpai di dalam longkang, didalam bentung najis, didalam sungai, di dalam tandas, tangan bayi di makan anjing..Ya Allah..begitu murahnya nyawa insan yang kerdil itu pada si pelakunya..bayangkan betapa siksanya dan peritnya kesakitan yang di alami oleh si kecil jikalau dia masih bernyawa ketika di buang oleh ibunya...

Kejadian yang mylady nak ceritakan ni, berlaku di Sentul pada 31 May 2011...Bayi dijumpai di tepi tong sampah besar dalam keadaan pusatnya tersembul keluar (dipercayai tali pusatnya hanya direntap untuk diputuskan), pahanya patah, kepalanya berlubang dan otaknya terkeluar. Bayi ini dipercayai di buang dari tingkat 6-10 lalu terkena bucu tong sampah itu, menyebabkan kepalanya pecah berlubang..Ya Allah..tak ubah macam sampah diaorang buat bayi yang tak berdosa itu..untuk cerita lanjut dan gambar, korang klik sini...

Kalau pun tak nak anak tu, apa salahnya letakkan dia di tempat2 yang selamat dan boleh dijumpai orang ramai. InsyaAllah, ada insan yang berbesar hati untuk memelihara bayi tersebut..

p/s: ada yang dah kawin bertahun2, namun tiada zuriat yang dikurniakanNya..dan ada pulak yang terlanjur sekali, terus mengandung, tapi tak dihargai pemberian dariNya..mylady percaya, ada hikmah atas segala ketentuanNya..

4 comments:

Muhammad Khairul Fahmi Best Blogger Tips

inilah manusia, otak dah ada tp tak nak guna elok2..mlh manusia lbih bgus dr binatng...huhu

semoga apa berlaku ini m'jadi pengajaran utk kta semua...mudah2n cucu cicit kita dijauhkan drpd p'buatan mungkar ini...

Muhammad Khairul Fahmi Best Blogger Tips

tnx sis atas kunjungan ke blog fahmi... =)

GreenAppleKu.com Best Blogger Tips

Tak sampai hati nak baca kat paper cerita seperti ini. Sebak wei...

Mylady Best Blogger Tips

@GreenAppleKu.com tu la..geram sangat aku..binatang pun tau sayangkan anak..nih dah lebih dari binatang dah depa nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi