G R E E N A P P L E K U

GreenAppleKu

Wednesday, June 15, 2011

Bersyukurlah..

Assalamualaikum dan selamat pagi wahai sahabat bloggers...

Bekpes apa pagi ni? mylady beli kuih jek la nampaknya hari ni..semalam kuor ngan en hubby, plan nak wat roti bakar hari ni...tapi, lupa plak nak beli roti..so, misi nak membuat roti bakar pun terbantut ler...

Errmm..kadang2 kita ada terpikir kan? "Naper la aku tak kaya cam si polan tu".."Naper la aku tak lawa cam sipolan tu", "Naper la suami aku tak romantik cam suami sipolan tu".."Tuhan tak sayangkan aku ke, kenapa dia uji aku sampai begini sekali?" dan bermacam2 lagi persoalan di kepala kita. Semuanya bermonolog dan mengandaikan andainya kaya seperti Sultan Brunei, lawa seperti Aishwarya Rai, mempunya suami seromantik Seth Tan akan membuatkan hidup sempurna dan bahagia?..

Tapi, jangan kita lupa diri..segala2nya yang Allah jadikan pada kita, ada sebabnya...cuma kita sebagai insan yang lemah ini tidak nampak akan segala perancangan yang Allah tetapkan dalam hidup kita...Bersyukurlah atas segala rahmat dan ketentuanNya... 

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. Surah Al-Baqarah ayat 216

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi