G R E E N A P P L E K U

GreenAppleKu

Monday, May 30, 2011

Manusia dan PHDnya...

Assalamualaikum dan selamat petang..

Mylady baru je digemparkan dengan cerita yang berlaku di kampung mertua mylady...di mana para jemaah masjid terkejut apabila gerai cendol di depan masjid berkenaan di simbah cat merah dan kepala babi tergantung di gerai cendol tersebut (erkk..cat merah ke, darah babi?). Mengikut suratkhabar berdasarkan ulasan polis, kes tu bukan kes agama/perkauman, tapi more to kes ugut. Berita lanjut, boleh di dapati di sini.

Mylady akui..memang kedai cendol tu ramai pengunjungnya..berdasarkan cerita hubby mylady, gerai tu dah lama berniaga kat situ, hairannya, kenapa baru sekarang baru ada yang tak puas hati? Pada anggapan mylady, agaknya ada yang tak berpuas hati sebab beranggapan gerainya tak laku disebabkan kewujudan gerai cendol ni?..wallahualam..Bercakap pasal tak puas hati ni, mylady tak tahu kenapa ramai benar orang2 kita yang mempunyai PHD ni. Rezeki untuk setiap umat manusia, di tentukan Allah S.W.T, kita sebagai hambaNya, hendaklah sentiasa berusaha dan berdoa semoga dibukakan pintu rezeki dan dipermudahkan urusan kita dalam mencari rezeki.

Kalau nak ikutkan, kisah PHD ni, bukan wujud baru2 ni..zaman nenek moyang kita dah wujud..entah sampai bila kesudahannya pun, mylady tak tahu. Apa yang membimbangkan, apabila ada sesetengahnya, sanggup menggunakan ilmu hitam hingga boleh membawa kematian semata-mata inginkan hajatnya tercapai tanpa memikirkan apakah balasan yang akan diterima atas perbuatan mereka ini. Adakah antara rakan-rakan blogger mempunyai sebarang pengalaman berkenaan dengan isu ini? Sudi-sudikanlah berkongsi ye...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi