G R E E N A P P L E K U

GreenAppleKu

Tuesday, July 5, 2011

B.E.R.S.I.H

Assalamualaikum dan selamat petang buat sahabat bloggers..

Haa..tajuk kontroversi kan?..Bersih ka, tak bersih?..Hahaha..Actually mylady lupa pasal perhimpunan kontroversi yang bakal diadakan pada hari Sabtu ni memandangkan Hari jadi Yang DiPertua Negeri Pulau Pinang pun jatuh pada hari yang sama, so isnin tu adalah replacement holiday for my company. Plan awal, dear hubby ajak gi berhoney bulan ke Cameron Highland, tapi kawan2 nasihatkan jangan bercuti ke arah Kuala Lumpur dimana Perhimpunan Bersih akan dilangsungkan kerana mengikut pengalaman mereka, sekatan jalan raya akan di adakan di merata2 tempat. Sampaikan kawan yang asal Kelana Jaya, memandu kereta berplat utara, di soal bertalu2 kenapa nak masuk Kuala Lumpur..fuh..sampaikan kena tunjuk IC membuktikan di lahirkan di sana, barulah diaorang lepas..

Masa mylady ke kelas CCNA baru2 ni pun, the instructor ada buat jokes..dia kata, in case you plan to go to the Perhimpunan Bersih, make sure you ambil cuti 2 hari for Monday and Tuesday. Why?..Sabtu attend perhimpunan, then kena tangkap, abis2 pun, 3 hari dok lokap, so Isnin or Selasa baru diaorang lepas..then Rabu, masuk kerja macam biasa...hehehe...:-)

So, bersih ke tak perhimpunan ni, kita sama2 tunggu 9 Julai ni. Anyway, sedih la..have to cancel my  sweet escape plan with dear hubby due to this...:-(
.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Resepi